Racionalizmussal kevert optimizmus – COVID-19 idők

AGILISMEGOLDASOK.HU > Blog > AGILITÁS > Racionalizmussal kevert optimizmus – COVID-19 idők

Ha megfelelően végeztük munkánkat korábban, akkor azok a tálentumok, akikről korábbi írásaimban is szót ejtettem, önmaguktól előbújnak, s segítségünkre lesznek.

Nem szeretnék hosszas blogbejegyzést írni arról, hogy milyen hatásai lehetnek és lesznek a jelenlegi vírussal kapcsolatban tett lépéseknek. A, B vagy ZS forgatókönyv fog a végén bekövetkezni. Tény, s ez már látható most is, nagyon kellemetlen következményekkel kell szembe néznünk mindannyiunknak. S itt nem a várható elhalálozásokra, vagy a vírus következtében kialakuló szövődményekre gondolok, hanem az esetlegesen elszenvedett anyagi károkról beszélek.

Amiről szólok a következőkben az nem más, mint az előrelátás, a racionalizmussal kevert optimizmus megőrzésének fontossága, a jól szervezett munkafolyamatok kritikussága, illetve az egyének fontossága a napi munkafolyamatokban.

Életünk előbb-utóbb, újra jobbra fog fordulni, s a jelen helyzetet magunk mögött hagyva fogjuk élni mindennapjainkat. Ez úgy gondolom, tény. Ezért mindenképpen fontosnak tartom hogy az előrelátó vezetők a sürgető napi gondok mellett, fél szemüket már most is a kínálkozó lehetőségek irányába fordítsák.

Fontos, hogy a jelent ne áldozzák fel a jövőért és fordítva is igaz a mondás, a jövő ne áldozódjon fel a jelen oltárán. Ezt nevezem én racionalizmussal kevert optimizmusnak.De miről is beszélek pontosan?!

Tudom, hogy a vállalat / vállalkozás vezetők, az IT-s kollégáim nagy része, főleg üzemeltetési területeken, ezekben a percekben is azon dolgozik, hogy az otthoni munkavégzés lehetőségét megteremtse. Sokan már megtalálták a megfelelő szoftvereket, az esetleges eszközök beszerzése is elindult, azonban amint ezen túl vagyunk, rögtön el kell azon gondolkoznunk, hogy oké, megvannak az eszközeink, de napi munkánkat hogyan is végezzük mostantól?! Valóban dolgoznak az egyének? Azzal foglalkoznak amivel kell? Lássuk meg például milyen jól jön egy kiemelkedő szervező, vagy egy jó PM most a háznál..

Fontos, ezen kérdésekre egy bizonyos szervezeti méret felett, nem feltétlenül magunknak kell megtalálni a választ. Ha megfelelően végeztük munkánkat korábban, akkor azok a tálentumok, akikről korábbi írásaimban is szót ejtettem, önmaguktól előbújnak, s segítségünkre lesznek. Ha nem tettük mindezt, akkor már nehezebb dolgunk van. Ugyanakkor azt gondolom a helyzet ekkor sem reménytelen. A megfelelő lépések megtételével előhozhatjuk ezeket a szunnyadó késségeket embereinkből. De lépni kell. Most.

Tovább haladva a korábbi gondolatmenet ösvényén, az optimista énünknek fel kell tennie a kérdést, kollégáim vajon tudják melyek a triviális célok most? Én vajon tudom e, s ez talán még érdekesebb, melyek azok a rejtett lehetőségek, amelyek kiaknázásával cégünk / vállalatunk túlélhet, mi több, előrébb juthat, mint más cégek a végén? Véleményem szerint ezen kérdések feltétele a jelen időszakban szintén nem tűr halasztást.

A munkaszervezést tekintve szintén könnyen előfordulhat, hogy agilis módon kellene eszközökhöz nyúlnunk, de kulturálisan nem értünk hozzá. Mi történik? Jobb esetben gyorsan utána olvasunk, rosszabb esteben, azonnal nekiállunk. Elárulom, jó néhány év tapasztalattal a hátam mögött, úgy gondolom egy karizmatikus vezető, illetve előzetes tárgybéli tudás, gyakorlat nélkül ezen lépéseink nagyobb eséllyel lesznek kudarcra ítélve, mint sikerre. ☹

Másrészről azt gondolom cég / vállalat vezetőként arra sem nagyon van időnk most, hogy egy szervezeti transzformációt indítsunk el.. így arra ösztönözlek Téged kedves olvasó, merj a jövőben bízni, keresd a lehetőséget, próbáld a talentumaid előhozni, keress szakértőket, kérj segítséget, és ne feltétlen a költségcsökkentés legyen az egytelen eszközöd, amivel operálsz a következő hetekben, mert aki tud és mer is, jelen helyzetben nagyot léphet előre.

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé.